Od dłuższego czasu Rewolucyjne Siły Zbrojne Kuby starają się dostosowywać swoje uzbrojenie do zmieniających się potrzeb. Na przeszkodzie stoją przede wszystkim ograniczenia budżetowe, wskutek czego nie wchodzi w rachubę najprostsze rozwiązanie – kompleksowy zakup nowoczesnego sprzętu za granicą.
Najważniejszą częścią noża jest głownia – pisaliśmy to już wielokrotnie. Jej podstawowe, najczęściej spotykane kształty przedstawiliśmy w poprzednim odcinku cyklu o anatomii noża (STRZAŁ 5/15). Dziś zajmiemy się kolejnym, równie ważnymi tematami
W tym roku obchodzimy jubileusz 90-lecia Fabryki Broni w Radomiu i z tej okazji przypominamy historię radomskiego zakładu i jego wyrobów. Ponieważ temat jest bardzo obszerny, podzieliliśmy go na trzy części.
Na tegorocznych targach IWA OutdoorClassic 2015 (a nieoficjalnie już przedtem) firma J.P. Sauer & Sohn GmbH przedstawiła nowy sztucer powtarzalny S 404, o konstrukcji stanowiącej w znacznej mierze mix cech znanych z innych repetierów koncernu Lüke & Ortmeier z Isny im Allgäu.
Redakcyjny test przechodzą dziś dwa europejskie klony AR-15 z tzw. „tłokowym” systemem automatyki – niemiecki Haenel CR223 oraz czeski V-AR. Pomimo ogólnego podobieństwa różni je kilka rozwiązań szczegółowych: który okaże się lepszy?
Dużo krwi napsuły wszystkim miesiące policyjnych dywagacji na temat rzekomego kalibru alarmowych pistoletów Walther P-99 i P-22, strzelających nabojem 9 mm P.A.K. – choć dla nas sprawa od początku była oczywista.
W 1928 r. w prasie fachowej ukazało się szereg artykułów dotyczących transportera ciężkiego karabinu maszynowego Carden-Loyd Mark VI. Pojazd ten dzięki prostej konstrukcji oraz niezbyt wygórowanej cenie miał sprawić, że będzie możliwe ich masowe użycie na polu walki ...
Po zakończeniu pierwszej wojny światowej, US Navy posiadała ogromną ilość niszczycieli zbudowanych przed i w trakcie jej trwania. Po przystąpieniu Stanów Zjednoczonych do wojny w 1917 r., niszczyciele budowano wręcz systemem taśmowym
W dwudziestoleciu międzywojennym, w odradzającej się Armii Polskiej, motocykle wojskowe miały swoje miejsce. Wraz z rozwojem konstrukcji tych pojazdów oraz zwiększaniem się ich liczebności w Wojsku Polskim, przydzielano im nowe zadania, głównie: kurierskie, zwiadowcze, transportowe i bojowe.
Najskuteczniejszym pilotem myśliwskim operującym z lotniskowców jest kmdr por. David McCampbell – latający na samolocie Grumman F6F Hellcat dowódca stacjonującej na pokładzie lotniskowca Essex
Wielka Brytania do końca II wojny światowej stosowała podział na czołgi piechoty (samodzielne brygady czołgów Churchill) i na czołgi do działań manewrowych w przestrzeni operacyjnej (Cromwell, Centaur, Comet, Challenger, a przede wszystkim amerykańskie Shermany w dywizjach pancernych).
Koncepcja krążownika powietrznego w ZSRR pojawiła się wraz z opracowaniem pierwszego ciężkiego samolotu bombowego, kiedy zaistniała konieczność zapewnienia mu osłony przed atakami myśliwców
Magersfontein, Stormberg i Colenso trzy spektakularne klęski poniesione przez armię brytyjską w Afryce Południowej na początku II wojny burskiej, na przestrzeni zaledwie siedmiu dni, przeszły do historii pod nazwą „Czarnego Tygodnia”
Szwadronem zapasowym 5. Pułku StrzelcówKonnych utworzonym w Grudziądzu dowodziłmjr Rudolf Lang. Szwadron ten mimo napotkanychpoważnych trudności organizacyjnych podołałswemu zadaniu.
Radziecki czołg średni T-34 do dziś wzbudza wiele kontrowersji. Dla niektórych był synonimem radzieckiej potęgi militarnej okresu II wojny światowej i jednocześnie symbolem zwycięstwa nad III Rzeszą.
Podczas sowieckiej agresji na Polskę we wrześniu 1939 r. zadanie zdobycia Grodna powierzono Grupie Konno-Zmechanizowanej dowodzonej przez komdiwa Iwana Bołdina
Podbój ZSRS przez siły zbrojne III Rzeszy i jej sojuszników rozpoczął się 22 czerwca 1941 r. i był realizowany w myśl planu noszącego kryptonim „Barbarossa”. Zakładał on rozbicie do końca roku jednostek liniowych Armii Czerwonej i opanowanie Leningradu, Moskwy oraz rubieży Wołgi.
Pracę nad lekkim samochodem terenowym rozpoczęto w Związku Radzieckim w 1938 r. Chodziło o stworzenie mocnego i szybkiego samochodu z napędem na cztery koła, zdolnego do pokonywania nawet najtrudniejszych przeszkód terenowych.
W trakcie press touru, który odbył się 16 i 17 czerwca br. w stoczni Saab Kockums AB w Karlskronie, szwedzki koncern zaprezentował grupie polskich dziennikarzy swoją ofertę podwodną. Celowo piszemy „podwodną”, bowiem swoim zasięgiem obejmuje ona znacznie więcej niż same okręty.