Pierwsze dwa nowoczesne przeciwlotnicze i przeciwrakietowe zestawy rakietowe (każdy z dwiema jednostkami ogniowymi) średniego zasięgu, mające zostać pozyskane w ramach programu Wisła, trafią do Polski najwcześniej po 36 miesiącach od podpisania umowy, a więc – realnie patrząc – najwcześniej w roku 2019.
Amerykański koncern Raytheon kontynuuje prace nad nową stacją radiolokacyjną, zdolną do obserwacji przestrzeni w zakresie 360°, mającą w perspektywicznym zestawie Patriot NG zastąpić, obecnie wykorzystywane, radary kierowania ogniem AN/MPQ-53 i AN/MPQ-65.
Obydwa ubiegłoroczne porozumienia mińskie - z 5 i 19 września 2014 roku - nie doprowadziły do trwałego zawieszenia broni we wschodniej Ukrainie. Jesienią ub.r. incydentów było mniej, ale żołnierze, milicjanci, gwardziści, separatyści, czy w końcu i cywile – w kolejnych tygodniach i miesiącach nadal ginęli.
W drugiej połowie lat trzydziestych w Niemczech skonstruowano szereg pojazdów pancernych, które później odegrały istotną rolę w działaniach bojowych w czasie walk w Polsce w 1939 r., we Francji w 1940 r., czy na początku zmagań na froncie wschodnim w 1941 i 1942 r.
Na początku lat 30. XX w. podstawowym wozem bojowym armii brytyjskiej były czołgi średnie Mark I i Mark II. W pojazdach tych jako główne uzbrojenie montowano armatę 3-funtową typu Q.F. 3-Pounder, 2-cwt Mark I kalibru 46,75 mm (1,85 cala), do której używano amunicji przeciwpancernej...
Pierwszym Tygrysem utraconym przez Niemców w Normandii był czołg numer 212 dowodzony przez asa frontu wschodniego Obersturmführera Michaela Wittmanna, dowódcę 2./s.SS-Pz.Abt. 101, i stało się to już pierwszego dnia jego udziału w walkach przeciwko aliantom zachodnim.
Desanty wysadzone w Waalhaven i Moerdijk przyniosły sukces nacierającym już w pierwszych godzinach operacji, podobnie można było ocenić działania w rejonie Dordrechtu...
W ubiegłym roku, nawiązując do 100. rocznicy wybuchu I wojny światowej, rozpoczęliśmy cykl artykułów o broni, która w początkach Wielkiej Wojny jak żadna inna wpłynęła na zmiany w taktyce. Mowa oczywiście o karabinach maszynowych...
Siłą napędową podjęcia decyzji o samodzielnej produkcji samolotów bojowych w Izraelu pod koniec lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku było dążenie do wyeliminowania, choćby częściowej, zależności od dostaw sprzętu lotniczego z zagranicy. Zakup jakiegokolwiek zaawansowanego uzbrojenia i wyposażenia wojskowego...
Pod koniec lat osiemdziesiątych dobrze sprzedający się dotąd Boeing 737 zyskał bardzo groźnego rywala. Nowy europejski samolot komunikacyjny średniego zasięgu, Airbus 320 oblatany w 1987 r. i wprowadzony do służby w Air France w roku następnym, stopniowo zaczął wypierać najstarsze 737 z dużego europejskiego rynku.
T129 ATAK jest nowej generacji, dwumiejscowym, dwusilnikowym śmigłowcem zaprojektowanym do zadań bojowo-rozpoznawczych. Wywodzi się on ze sprawdzonego w kilku konfliktach zbrojnych śmigłowca A129CBT.
Od blisko czterdziestu lat samoloty EA-6B Prowler (włóczęga, ciemny typ) służą w Korpusie Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych wypełniając zadania związane z prowadzeniem walki radioelektronicznej, i dzięki wykonanym modyfikacjom typ ten ma pozostać w służbie do 2019 r.
Dysponując jednym z największych lotnictw wojskowych w Sojuszu Północnoatlantyckim, Siły Powietrzne Turcji mają też wielkie zapotrzebowanie na pilotów. Szkolenie to jest prowadzone w bazie Izmir-Çiğli, na nowo dostarczonych samolotach turbośmigłowych KT-1T oraz zmodernizowanych...
W ubiegłym roku dwaj najwięksi producenci samolotów komunikacyjnych Airbus i Boeing dostarczyli liniom lotniczym 1352 samoloty i pozyskali 2888 zamówień netto. Są to wyniki rekordowe i najlepsze w historii światowego przemysłu lotniczego.
W październiku 1964 r. po raz pierwszy francuskie strategiczne siły lotnicze FAS (Forces Aériennes Stratégiques). wyposażone w samoloty bombowe Mirage IVA oraz tankowania powietrznego C-135FR rozpoczęły pełnienie dyżurów bojowych. W ten sposób Francja znalazła się w elitarnej...
Ubiegły rok był bardzo istotny dla Airbus Helicopters. Inaugurował bowiem działanie przedsiębiorstwa pod nową nazwą, co oznaczało nie tylko rebranding, ale także początek głębszej transformacji, związanej z przekształceniami w całej Airbus Group, której Airbus Helicopters jest obecnie jednym z trzech oddziałów.
Nieopodal konnego pomnika księcia Wellingtona na północnym krańcu nieregularnie owalnej wysepki, wśród krzyżujących się arterii u południowej bramy londyńskiego Hyde Parku stoi Pomnik Poległych Żołnierzy Korpusu Karabinów Maszynowych, znany jako The Boy David.
Firmowa ulotka zapowiada, że celownik ten na zawsze zmieni już optykę karabinową (czy raczej karabinkową) – i wiele wskazuje, że nie są to tylko czcze przechwałki: nowa konstrukcja Leupolda naprawdę jest niezwykła.