W latach trzydziestych ubiegłego wieku nastąpił silny rozwój motoryzacji na świecie. Wzmocniło to mobilność wojsk. Polska niestety miała ograniczone możliwości...
W maju upłynie setna rocznica przełamania gorlickiego – operacji, która stanowiła punkt zwrotny działań na froncie wschodnim, a jej dalekosiężne skutki wpłynęły na losy Europy Środkowo-Wschodniej w XX w. Jest to jednocześnie niemal jedyna bitwa na Wschodzie, która...
Koncern stoczniowy Damen ma w swej ofercie szereg klas okrętów i statków specjalnych. Na naszych łamach przedstawialiśmy dotąd głównie te bojowe i wsparcia działań, stanowiące rdzeń flot wojennych, których zakup planuje także Ministerstwo Obrony Narodowej.
Produkowany przez BAE Systems Bofors 57 mm okrętowy system artyleryjski Mk3 jest jednym z najnowocześniejszych w swej klasie i oferuje bardzo krótki czas reakcji oraz wyjątkową uniwersalność w zakresie zwalczania potencjalnych zagrożeń...
W dniach 26-29 marca br. na lotnisku w Bydgoszczy gościł interesujący, i znany dotąd nielicznym, samolot – Boeing MSA. Jego obecność w Polsce była m.in. związana z programem zakupu trzech samolotów patrolowych bazowania lądowego dla Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.
Najnowocześniejszym czołgiem występującym w Siłach Zbrojnych Ukrainy, który został użyty bojowo w walkach na wschodzie Ukrainy, jest zmodernizowany T-64B, oznaczony T-64BM Bułat. Poprawiono w nim mobilność, zmodernizowano system kierowania ogniem i, przede wszystkim...
17 marca br. Departament Obrony Stanów Zjednoczonych opublikował wymagania dotyczące programu T-X, czyli pozyskania nowych odrzutowych samolotów szkolenia zaawansowanego, które mają zastąpić obecnie eksploatowane Northrop T-38 Talon.
Amerykańska firma General Atomics to dzisiaj bez wątpienia jeden z najważniejszych graczy na światowym rynku powietrznych systemów bezzałogowych, znana przede wszystkim dzięki dużym aparatom latającym, wywodzącym się z BSP RQ-1 Predator.
W 2014 roku na europejskim rynku militarnej motoryzacji, w klasach tonażowych średniej i ciężkiej, pojawiło się co najmniej kilkanaście ciekawych - w tym premierowych - propozycji. Po części były to wyroby zaprojektowane całkowicie od podstaw, nieraz w oparciu o cywilną bazę, inne...
Po niemal dwóch dekadach skąpego finansowania z budżetu i znikomo małych zamówień ze strony własnego Ministerstwa Obrony, rosyjski przemysł zbrojeniowy od kilku lat odzyskuje nadzieję na rozwój. Wzrost cen ropy naftowej i gazu ziemnego na początku XXI wieku i zmiana politycznego kursu...
21 kwietnia br. Prezydent RP Bronisław Komorowski ogłosił wyniki kolejnego etapu przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy dla Sił Zbrojnych RP i poinformował o rekomendowaniu zestawu Patriot w postępowaniu na przeciwlotniczy i przeciwrakietowy zestaw rakietowy średniego zasięgu Wisła...
Ostatnio dochodzące informacje o wydarzeniach wokół brazylijsko-amerykańskiej firmy Taurus – okolicznościach jej przejęcia przez grupę Companhia Brasileira de Cartuchos i poważnych problemach z jakością flagowego pistoletu 24/7 – nie wróżyły niczego dobrego.
II wojna światowa była w historii broni palnej świtem „epoki blachy tłoczonej” – ważną cezurą w historii rozwoju technologii bezubytkowych. O ile w produkcji peemów i karabinów maszynowych nowinka przyjęła się szybko – o tyle blaszane pistolety okazały się póki co niewypałem, choć z zupełnie innych niż techniczne powodów.
Jesienią ubiegłego roku przez media specjalizujące się w tematyce obronnej przetoczyła się zapowiedź rychłej rewolucji w dziedzinie indywidualnego oporządzenia i uzbrojenia żołnierza rosyjskiego – wprowadzenia systemu Ratnik.
Wilhelm Bubits jest dla współczesnych pistoletów tym, kim dla współczesnych sztucerów myśliwskich jest Horst Blaser. Wizjonerem, nakreślającym śmiałą kreską kierunki rozwoju broni w przyszłości – choć czasami niektóre pomysły za bardzo wyprzedzają oczekiwania klientów, którzy muszą do nich dopiero dojrzeć.
Wybory prezydenckie za pasem. Zanim oddamy w nich swój głos zobaczmy, co każdy z kandydatów ma do powiedzenia w sprawie dostępu do broni dla obywateli.
W historii US Navy tylko raz zdarzyło się, że utrata większego okrętu, w dodatku za sprawą działań nieprzyjaciela, nie pociągnęła za sobą ani jednej ofiary śmiertelnej. Szczęśliwcem był niszczyciel William D. Porter (DD 579), który zatonął 10 czerwca 1945 r.
W dziejach żeglugi pasażerskiej odnotować można dziesiątki wspaniałych statków, często wyróżniających się na tle innych znaczną prędkością, nienaganną sylwetką i luksusowym wyposażeniem. „Pływające pałace”, jak nieraz nazywała je prasa sprzed lat, w niczym nie ustępowały hotelom najwyższej klasy...
27 marca RFA Argus zakończył, rozpoczętą 17 października ub.r., misję u wybrzeży Sierra Leone, jako kluczowy element brytyjskiej pomocy dla afrykańskich krajów ogarniętych epidemią wirusa Ebola. Poniższy artykuł przybliża ciekawą historię tej ponad 30 letniej jednostki...