Łodzie latające PB2Y w wersji bojowej były eksploatowane w pięciu dywizjonach oznaczanych jako Patrol Squadrons (VP), a od 1 października 1944 r. jako Patrol Bombing Squadrons (VPB). Nosiły one numery: VP-13/VPB-13, VP-15/VPB-15, VP-102 (później VPB-4), VP-1/VP-1B i VP-100/VPB-100.
Fiat CR.25 został skonstruowany w połowie lat 30. jako wielozadaniowy ciężki samolot myśliwski dalekiego zasięgu. Niskie osiągi i słabe uzbrojenie sprawiły, że zbudowano tylko dziesięć egzemplarzy, z których osiem wykorzystano do zadań rozpoznawczych.
Samoloty MiG-29N weszły w skład dwóch dywizjonów myśliwskich RMAF (TUDM) zgrupowanych w 1. Dywizji Lotniczej (1st Air Division, mal. No.1 Divisyen Udara). Do 17. Dywizjonu (No.17. Squadron/No.17 Skuadron "Typhoons" trafiły MiG-i-29N o numerach ewidencyjnych od M43-03 do M43-10.
W ubiegłym roku Szwedzkie Siły Powietrzne – Flygvapnet – obchodziły 90. rocznicę utworzenia. Od ponad dwudziestu lat nie są już samodzielną formacją, lecz stanowią integralną część jednolitych Szwedzkich Sił Zbrojnych. Niewielka liczebność Flygvapnet rekompensowana jest...
Pasażerowie przemieszczający się drogą lotniczą między polskimi miastami mogą spodziewać się podróży turbośmigłowym Bombardierem Q400 czy jednym z lotowskich Embraerów. Na mniej obleganych trasach można spotkać jednak znacznie mniejszego, szwedzkiego Saaba 340.
Wielozadaniowy samolot myśliwski Mitsubishi F-2 to efekt japońsko-amerykańskiej współpracy zainicjowanej pod koniec lat 80. XX wieku. W latach 1999–2011 na potrzeby japońskich Powietrznych Sił Samoobrony wyprodukowano 98 egzemplarzy.
Walory taktyczno-techniczne śmigłowca szturmowego Mi-35M, tj. zmodernizowanej wersji popularnego „Krokodyla”, w ciągu ostatnich lat niezmiennie spotykają się z niesłabnącym zainteresowaniem kolejnych potencjalnych kupujących. W ostatnich miesiącach holding poinformował...
W 1924 roku generał Włodzimierz Ostoja-Zagórski zakupił we Francji sporą ilość sprzętu wojskowego, w tym również i samolotów. W tym samym roku, Morski Dywizjon Lotniczy w Pucku zaczął być wyposażany w – nowoczesne na owe czasy – łodzie latające i amfibie.
W sierpniu 1940 roku, podczas bitwy o Anglię, przebywający w Wielkiej Brytanii amerykański obserwator z ramienia US Army Air Corps (USAAC) Maj Gen Delos C. Emmons miał okazję zapoznać się z przełomowym brytyjskim wynalazkiem – radarem (Radio Detection and Ranging). Poinformowano go wówczas...
Formalnie program Future Vertical Lift, którego celem jest doprowadzenie do wymiany pokoleniowej śmigłowców pozostających w dyspozycji Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych zapoczątkowany został w 2009 roku. Jednak jego genezy upatrywać należy w wydarzeniach mających miejsce wcześniej.
Historia lotnictwa US Marine Corps sięga 1912 roku, kiedy to por. Alfred A. Cunningham jako pierwszy żołnierz Korpusu przeszedł przeszkolenie lotnicze i otrzymał licencję pilota. Przez minione ponad sto lat lotnictwo Korpusu przeszło długą drogę rozwoju, ale jedno nie uległo zmianie...
W chwili wybuchu wojny na Półwyspie Koreańskim USAF dysponowały już następcami legendarnego bombowca Boeing B-29 Superfortress – jego modelem rozwojowym Boeing B-50 oraz międzykontynentalnym Convair B-36 Peacemaker. Ponadto do służby oddawano właśnie pierwsze Boeing B-47 Stratojet.
Wojna obronna 1939 roku była prawdziwym sprawdzianem dla powołanego do życia w 1929 roku lotnictwa towarzyszącego. Zadaniem eskadr towarzyszących była praca dla Wielkich Jednostek WP z lotnisk polowych położonych w pobliżu frontu. Miały one prowadzić bliskie rozpoznanie i loty łącznikowe.
Kapitan Ugo Drago był jednym z najskuteczniejszych włoskich pilotów myśliwskich okresu II wojny światowej. Większość ze swoich 17 zwycięstw powietrznych osiągnął w ostatnim roku wojny, służąc w Aeronautica Nazionale Repubblicana, tj. siłach powietrznych do końca wiernej III Rzeszy Włoskiej Republiki Socjalnej.
Czterosilnikowa łódź latająca Coronado miała być następcą słynnej Cataliny opracowanej w samej wytwórni. Z powodu zbliżonego zasięgu do dwusilnikowego odpowiednika, produkcja PB2Y ograniczyła się jednak do 217 egzemplarzy. Niemniej i Coronado wziął udział w II wojnie światowej.
Królewskie Malezyjskie Siły Powietrzne z pewnością można zaliczyć do najbardziej egzotycznych użytkowników samolotów MiG-29, które razem z ósemką dwumiejscowych F/A-18D Hornet przez przeszło półtora dekady stanowiły podstawę lotnictwa wojskowego tego kraju.
Austriacka Flugpolizei posiada osiemnaście śmigłowców, które są rozmieszczone w kilku bazach lotniczych. Jest to siedem EC135P2+, cztery AS350B1, dwa AS355F2, dwa AS355N Ecureuil oraz jeden Bell 206B Jet Ranger III. Jesienią ubiegłego roku na wyposażenie Flugpolizei wszedł pierwszy, fabrycznie nowy AS350B3 Ecureuil...
Ukraińscy konstruktorzy projektowali nowoczesny samolot pasażerski An-148 zaledwie kilkanaście lat temu, zakładając kooperację z przemysłem rosyjskim. W tym krótkim czasie stosunki między oboma państwami zdążyły jednak wykonać zwrot o sto osiemdziesiąt stopni.
Koncepcja budowy nowoczesnej polskiej naziemnej obrony powietrznej zakłada, że będzie to system wielowarstwowy, dysponujący nowoczesnymi rozwiązaniami w poszczególnych kluczowych podsystemach: dowodzenia i łączności, dowodzenia oraz ogniowym.